אודות הקורס
זוהי סדנה מיוחדת המוקדשת כולה לדבר האחד שבלעדיו אין סיפור: דמות חד פעמית.
ננסה לענות על השאלות: איך בונים דמות משכנעת? מה בין דמות ספרותית ודמות בשר ודם? מה מקומה של המציאות בבניית דמות, ומה חלקו של הדמיון?
הסדנה מעשית ומבוססת על תרגילים מקוריים, המאפשרים התנסות בעבודה נרחבת ומעמיקה על עיצוב דמות. משתתפים המעוניינים לעבוד במסגרתה על דמות מתוך רומן או סיפור בעבודה מוזמנים לעשות כן, אולם אין כל חובה.
מפגש אחד בסדנה יוקדש להרצאה מקיפה המציעה שיטה ייחודית לבניית דמויות ספרותיות.
הסדנה מתאימה לכותבים המעוניינים להעמיק את שליטתם בארגז הכלים הספרותי, ולכאלה הניצבים בפני כתיבה של טקסט חדש או בעיצומו.
נושאי הסדנה:
- תכנון מראש: באיזה שלב בתהליך הכתיבה כדאי לבנות את הדמויות?
- מרכיביה של הדמות הספרותית.
- דמיון מול מציאות: מהיכן שואבים השראה וחומרים לצורך בניית הדמויות?
- דמויות משנה: מה תפקידן בכוח? מה תפקידנו בעיצובן? מה טיב יחסיהן עם הדמויות הראשיות?
- נקודת מבט: כיצד היא משפיעה על עיצוב הדמויות?
- שפה כפסיכולוגיה: על עיצובה הלשוני של דמות.
- יחסי הגומלין בין רעיון, עלילה, סגנון ודמות.
על המרצה
סופרת ומרצה לכתיבה יוצרת, כלת פרס ספיר לספרות לשנת 2013 ופרס ראש הממשלה לשנת 2021. ספריה: "הספר הלא נכון" (כנרת זמורה דביר, 2022), "אנשים כמונו" (כנרת זמורה דביר, 2019), ״שטוקהולם״ (כנרת זמורה דביר, 2016), "בעלת הבית" (כנרת-זמורה-דביר, 2013), "חיי מדף" (כנרת-זמורה-דביר, 2010), "שאלות קשות לאללה – אתם שואלים, אלוהים משיב" (חרגול/עם עובד, 2005). סיפורים פרי עטה התפרסמו בכתבי עת ובאנתולוגיות ואף תורגמו לשפות זרות. ספרה "שטוקהולם" עובד לסדרת טלוויזיה בת שתי עונות, שזכתה בפרסים ואף נמכרה לשידור ברחבי העולם. ידלין פירסמה טורים ומאמרים רבים בעיתונות והגישה פינות ברדיו ובטלוויזיה. מאמרה "הדיקטטורה של הרגש" (פורסם ב"פנים" 2009) נכלל בבחינת הבגרות בלשון והבעה לשנת תשע"ב.